fredag 7. august 2009

Innvadering i hagen,Rammelim,hjemmelaget saft og syltetøy :-)

Hei alle sammen :-) Har vært på gjennbruket en tur igjen og fant denne messing mini lysekrone :-) Sprayet det hvit og....ta ta :-) Synes den ble ganske fin :-) Og nå når det går mot høst og mørkere kvelder så er det så deilig å tenne masse lys :-)

Igår kveld så hørte vi plutselig det rautet i nærheten...så ut stuevinduet...og dette var synet som møtte oss.....rundt 60-70 kuer...og en mega stoooor okse..... de stod å koste seg masse med RIPSEN min.....:-( Som jeg skulle lage både saft,ripslikør,ripsgele av.....spørs om det ikke bare blir en av delene nå... Men det ga jo oss litt action da :-)

Da har jeg fått prøvd ut Rammelimet til Gitte. Veldig spennende :-) Men jeg måtte investere i en laserprinter... :-( Det ble dyrt! Prøvde ut med fotoprinteren.. ( som forsåvidt er en dyr investering den også ) ...men bildeoverføringen ble ikke bra... Så har du en laserprinter eller har tenkt å bruke avisutkllipp,bladbilder osv så er dette noe å anbefale :-) Men ikke hvis du har Blekkskriver....desverre. For de av dere som har art medium fra sløyd-detaljer så blir dette samme konsept.


Her er en fjernkontroll holder som en kunde har kjøpt. Med den nye teknikken med rammelim :-) Mye mer holdbart enn strykeark :-) Som ofte ikke blir så pent etter vask. Må håndvaskes denne også,men trykket holder veldig mye bedre :-) Og det liker jeg :-) Liker ikke å selge ting som ikke er holdbart.


Flott, ikke sant? Selve bilde blir like bra som strykemerket er med en gang du har strøket det på :-)



Også har jeg saftet litt :-) Dette er deilig jordbærsaft :-) Elsker det! og det finnes jo ikke i butikken lenger....savner den gamle GØY saften jeg...som ikke var light og hadde champagnesmak,jordbærsmak og sitron :-) Nå er alt light og plastikksmak...ikke bra!!...synes jeg hvertfall... Tror det kun er 3 slag saft i butikken som er gode..og det er nora sin eple saft med sukker...husholdningssaft og appelsinsaft :-) Så da er det bra man kan lage litt selv :-) Uten alt det kunstige i :-)

Hjemmelaget bringebærsyltetøy :-) nam nam :-) Nå er fryseren full av jordbærsyltetøy,bringebærsyltetøy og snart eplemos også :-)
Imorgen eller søndag kommer det ett innlegg om en del varer som jeg har laget og solgt :-) Har hatt mange bestillinger i det siste og det setter jeg stooooor pris på :-) Er så gøy og givende at folk vil kjøpe det jeg lager :-)
Ha en super fin helg alle sammen :-)


8 kommentarer:

Anna sa...

Åh, Gøy saften husker jeg. Det var til og med en med cola smak :) hehe … men det finnes jo gøy fremdeles? Champagnesmak og greier! Men det er kanskje uten sukker? Ikke veit jeg, for har ikke kjøpt den.

Anna

the Folding chair sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
the Folding chair sa...

Hei,
tror jeg hadde fått seriøst sjokk om hagen min var full av kyr en kveld *ler*.

Vil bare tipse deg om at Hervik lager ordentlig saft. Blåbær, solbbær osv, som smaker helt fantastisk!- ikke noe light crap! Vet ikke om det selges i butikker over hele landet, men de sender - og har nettbutikk. www.hervik.com


(slettet forrigen innlegg pga pinlige skrivefeil) ;D

the Folding chair sa...

har ikke dagen i dag. Solbbbbbær...

Ida sa...

Heisann!
Ikke sant det er kjekt med bestillinger - har leeenge vurdert å starte en egen salgsblogg - men jeg må bare komme i gang først :-) Venter nok til litt over sommeren tenkte kanskje i først omgang å sy på bestilling! (litt lite lagringsplass i denne leiligheten ja!) :-)

Kjempefine de fjernkontrollholderne du syr - og det ble jo helt utrolig flott når du brukte rammelim - kanskje jeg får vurdere dette istedet for arkene - litt dumt om 'merkelappen' forsvinner i vask ;-D

Wuhææ.. kuer og okse i hagen... jeg tror jeg hadde ramlet av stolen! Greit nok har vi nok av dem her i området også - men ikke i hagen.. hihihi :-) Synd med ripsene da - men det ser no ut til å at du har fått syltet og saftet litt likevel :-)

Her går no dagene. William er utrolig snill, fornøyd og rolig - krever egentlig veldig lite - men jeg sliter med å få han til å sove. ALLE gangene han skal sove. Om vi kjører bil, eller triller i vogn er det ikke noe problem. Men er vi innendørs så er det helt GALE! Han kan IKKE sovne av seg selv- og må enten bysses, trilles eller ammes i søvn - og det er ikke alltid det fungerer heller. Regner med det blir en liten skrikekur-light om ikke så lenge - for det fungerer ikke lenger. Blir helt tussete av å gå ute å trille han i søvn hver eneste dag. Han sover ca tre-fire dupper om dagen, men legger seg jo ikke før kl 21-22, og er opp igjen kl 07.30 (han har fast bæsjetid da.. haha!)

Nei, nå er det barselbesøk! Får gjøre meg i stand :-)

KOselig å høre fra deg igjen.. klemmer

Mitt hvite hus sa...

Herlig besøk du har hatt da... ser ikke ut som de har spist opp all bærene dine... Jammen er du flittig må jeg si...Håper alt er vel med den lille....

Masse klemmer Kerstin

Monja sa...

mmmmmmmmmm det så godt ut...har vært flink og laget syltetøy jeg da, men saft har jeg ikke prøvd meg på:)men kanskje jeg skulle?????:)du har så herlig blogg,ha en herlig helg, du og din fine familie:)bloggklem fra monja

www.hjertelig.blogg.no sa...

Tussen takk for fine ord fra deg:) Setter veldig stor pris på dem!

Men det går heldigvis framover og vi greier å fokusere på andre og morsommere ting.

Godt å se at det går bra med Gabriel også. Og at dere hadde en flott dåp. Nydelig dåpskjole på en vakker prins:)

Blir imponert og inspirert over alt det fine og kreative du lager. Rommet til Tiril har blitt HERLIG!

Nå må du ha ei deilig helg og ikke sitte opp hele natten med kortene dine;)

Stor klem fra Hege