mandag 20. desember 2010

Gammel kjøkkenbenk :-)

Hei alle sammen :-) Ja, da begynner det å nærme seg jul :-) Gleder meg veldig! Begynner å pynte på lille julaften :-) Så da kommer det litt julebilder fra min blogg også :-) Kjøkkenbenken som jeg reddet fra å bli kastet i sommer er endelig kommet i hus :-) Den stod på gården til svigerforeldrene mine. Så enda mer spesiellt å kunne ta den i bruk ..igjen.. :-) Det var limt på ett brunt lag med film på "benkeplaten" Dette har jeg skrapet bort for deretter å bruke pussemaskin :-) Til sommern skal den bli pusset litt til,men det har vært så kaldt å stå ute med det også synes jeg det var litt fint å la det være igjen litt av malingen. Vet ikke om dere ser fargen så bra,men den er i den herlige gamle grønne fargen som finnes på flere gamle møbler og kjøkken :-) Og som finnes i malingsbutikkene under navnet NOSTALGI :-) Har malt både bord,tvskjenk og inne i kjøkkenskapene med den fargen. Flott og se at den faktisk er tro kopi av den gamle :-)
Herlig slitt patina :-)
Vil også vise dere ett KJEMPE hjerte ( ca 40 cm langt) som jeg har laget til jul :-) Henger på døra i gangen :-)
Og Gabriel har fått sin første julestrømpe :-) Laget til jentene for ett par år siden,men deres er i ull og Gabriel sin er i lin og med lammeskinn og bilde av et par engler på :-)

Håper dere koser dere i denne førjulstiden :-) Og ikke stresser for mye,men har tid til å nyte :-) DET gjør jeg i år hvertfall :-) I fjor var det flytting og oppussing...

Ang vinnern av armbåndet...Kristine (anonym) har ikke gitt lyd fra seg...så hvis hun ikke gjør det innen denne uken er omme, trekker jeg en ny vinner. En av de som kommenterte under give awayen selvfølgelig :-)

Ta vare på hverandre :-)

Mange klemmer ifra Alven

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Den kjøkkenbenken var kjempe flott.. hatt lyst på en slik lenge jeg også =)

Anya

sylvia sa...

hei på deg.
nydelig dette var, en herlig benk,med en skjønn farge,
ja nå går det raskt til jul, gleder oss vi å.
klem fra sylvia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå for en sjarmerende gammel kjøkken benk du har fått deg... herlig het så mye sjarme den har....

heldig du... Ønkser deg fine dgae rmot jul'

klemmer =?)))

Datt sa...

Aaah, så lekker! Og jeg ser det ikke så godt, men jeg vet hvilken farge det er snakk om, og jeg loooove it! :D

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Åååh, den var virkelig lekker!!
Godt at du fikk reddet den:))
Ønsker deg fine dager mot jul, kos deg!
Klem

Unknown sa...

Fy søren for en nydelig kjøkkenbenk!
Og jeg bare elsker fargen ♥
Så flott at du tok den til deg og ga den nytt liv, det fortjente den;)

Kjempefint hjerte og nydelig julesokk, flink du er...
Er så mye jeg skulle ha sydd før jul, til og med kjøpt meg nye stoff, men nå er symaskinen pakket bort til over jul... Så da blir det og lage julepynt for neste år, hihi

Ha en fortsatt herlig førjulstid:)

Klem Line

Hege sa...

Nydelig kjøkkenbenk med masse historie:-)
Tusen takk for koselig kontakt i året som har gått ,- og riktig god jul til deg og dine!
Klem, Hege.

mimmi-leone sa...

For en nydelig benk, kjempefin!

Og alle de vakre tingene du lager, flink er du!

Ønsker deg en riktig god jul med hilsen fra Mimmi-Leone

Ida sa...

NYYYYDELIG benk.. sukk, jeg er misunnelig!
Så fint hjerte og ikke minst - så sjarmerende julesokk! Tipper alle barn spretter tidlig ut av sengene sine imorgen :)

Ønsker dere en magisk jul!

Stor klem fra Ida

Unknown sa...

oh what a nice blog you got here!

Black Feathers sa...

Titter innom for å ønske deg et riktig godt nytt år ;)
Flott patina på den gamle kjøkken benken. Nydelig stort hjerte du har laget. Det å lage det så stort var en god ide ;)
Skjønn den julestrømpen du har sydd til Gabriel ;)
Ha en flott dag ;)

Aia sa...

Herlig, sjarmerende kjøkkenbenk! Bra du fikk reddet den!

Og så masse fint du lager, julesokk, vesker++! :)

Koselig blogg! Skal følge med videre! Takk for i går og fortsatt god helg!:)