fredag 27. mars 2009

Hei alle sammen :-)


Hei alle sammen :-) kom hjem forrige torsdag. Godt å være hjemme igjen !! Fikk svar på mr tilslutt..var ikke helt det svaret vi håpet på... For det var ryggmargsbrokk alikevel...håpet jo i det lengste at det skulle være tvilling... Men heldigvis er det en mild form for ryggmargsbrokk :-) Og han skal opereres over påske...Er da ting kan gå galt..for er en pirkete operasjon..Alle funkjonene hans er helt i orden nå,så vi krysser alt vi har for at Gabriel er like "hel" etterpå også... Føler jeg sitter i ett venteværelse enda...og blir vel slik til alt er over... Hvis man noengang tør å tro på at det er "over" Tror det blir regelmessige kontroller av han fram til han er voksen...for er vel en fare for at ryggmargen kan tjore seg fast igjen....og da må han ha en ny operasjon. Men er godt at vi blir fulgt opp nøye :-) Er betryggende det. Skal også være veldig glad for at han hadde denne utveksten på ryggen...for hadde han ikke hatt den hadde de kanskje ikke oppdaget brokken eller at noe var feil før han var noen år gammel og plutselig mistet følelse i bein og kontroll på blære og tarm.... Han har ikke den vanligste formen for ryggmargsbrokk, Gabriel har noe som heter lipomeningocele...mens de fleste har meningocele... Har ikke vært noe kreativ i den siste tiden.....:-( Håper det kommer tilbake snart :-) Strikker litt på ett lappeteppe,men blir liksom aldri ferdig.... Har fulgt med litt på bloggene deres :-) Og dere gir meg inspirasjon!!! Dere er utrolig flinke og kreative :-)
Håper jeg kommer sterkere tilbake SNART :-)
Ha en fin helg og ta vare på øyeblikkene :-)

28 kommentarer:

Veronica sa...

Håper alt går bra med oparasjoene over påske! Skal krysse fingre og tær!
Vet alt om hvordan det er å føle at man bare sitter å venter enda, fant ut at jeg heller ville fokusere på at jeg fikk tid til å spørre om det jeg lurte på, bearbeide egne tanker, forberede meg selv og at jeg var glad for at det var en planlagt operasjon, ikke en haste operasjon hvor man sitter i helt uvitende om hva som skjer.

Håper mine ord var til litt hjelp..
Ønsker deg og din familie en flott helg!
Kos dere masse med den nydelige lille guttene dere har fått. :)

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så flott blogg du har! Fant hit via Nib ...

Gratulerer så mye meg den skjønne,lille gutten!! Så trist å lese om at han ikke er helt frisk, ryggmargsbrokk høres jo utvilsomt ganske skummelt ut ... Men det er jo bra at han kan oppereres og forhåpentligvis bli helt frisk:)

Ønsker deg og dine er fin-fin helg!

Klem Anette:)

Mette sa...

Føler med deg! Min datter ble operert da hun var en mnd gml. Skjønt, operert er ikke helt riktig, hun hadde en hinne på øynene som de nærmest børstet vekk, men hun ble jo uansett lagt i narkose. Selve operasjonen gikk bra og det ser ut til at synet er normalt, det verste var ventetiden. Uka fra dette ble oppdaget til hun fikk en diagnose - og da hadde de blandt annet vært inne på grå stær - er det verste jeg noen gang har opplevd...får fortsatt vondt inni meg når jeg tenker på det.

Håper at alt går bra med den lille gutten din, han er så skjønn på bildet! Mvh. Mette

Kristine sa...

Hei Ane!
Så godt å se at han vokser og trives! Skjønner at det er tungt å gå sånn å vente,men man må jo bare satse på at alt ordner seg til det beste for lille engelen og dere! Det går nok bra, han har noen som våker over seg:) Kreativiteten skal du ikke bekymre deg for, den kommer tilbale når rastløsheten melder seg. Og det gjør den! :)

Varme tanker og god bedringsstøv fra Kristine og Imre

Emmas Verden sa...

Så godt å se den lille skjønningen igjen :)Sender dere gode tanker og håper det går fint med operasjonen!!!Kan tenke meg det er vanskelig å gå og vente..dere får kose dere sammen og bli godt kjent :)Storesøstrene koser seg vel sammen med lillebror..Ha ei fin helg og ta godt vare på hverandre!!!Klem Anne :)

meaningmoon sa...

Hei!

Gratulere så mye med den lille herlige gutten!
Krysser fingrene for dere,at alt skal ordne seg,kan tenke meg det føles som et lite skår i gleden når en må styre med alt dette, når en egentlig bare skulle kooose dere med den lille nye verdensborgeren....

Dere eg gode!

Ønsker dere en fin helg!
Klem!

Anna Lisa sa...

Hei min venn.
Kjekt å høre fra deg. Takk for helsing.
Trist at nyhetene ikkje var slik dokke håpa på. Håpa inderlig operasjonen vil gå bra. Eg har ei venninne som har sønn med ryggmargsbrokk, det har vært nokre operasjoner på han etterkvart. Men dette skiller seg etter ka grad han har den trur eg. Lykke til med lisje nydelige gutten, han er lik mamma`n sin trur eg :)
God helg!!
Klem

Magdalena sa...

takk fro livstegnet... ja vi håper og tror dete skal gå bra,- tøff påkjenneing for mor, men legene er flinke!
lykke til,- men kos dere nå fremover,- ikke bekymre deg så mye,- nyt det lille vakre barnet...
klemmer fra magny ''

www.hjertelig.blogg.no sa...

Om du ikke er kreativ for tiden så er du i alle fall TAPPER! Det dere går igjennom nå høres skremmende ut, men heldigvis er min erfaring med norske sykehus VELDIG positiv for tiden. DE kan veldig godt det de gjør og er veldig nøye... og som du sier gir de en veldig bra oppfølging framover i den NYDLIGE heltens framtid.

Jeg håper at ingen av dere blir tappet helt for energi i disse dager. Det høres ut som du er STERK.

Det imponerer meg at du skriver og forteller om det dere går igjennom nå. Vier nok mange rundt i verden som har godt av å høre litt om slike ting - gjør det kanskje letter for andre som plutselig skal gå igjennom lignende kriser også...

Jeg kan ikke annet enn å tenke gode tianker over til deg og HÅPE på at alt går bra!

Stor klem fra Hege

Mitt hvite hus sa...

uff så leit å høre.. ikke noe kjekk start på tiden sammen, men heldigvis blir dere godt fulgt opp Og vi håper at alt skal bli bra ..Prøv å nyte tiden sammmen midt opp i alle tanker og følelser.
Du har fått en skjønn gutt=)
Varm Klem Kerstin

moa sa...

hei kjære vennen -
så godt å høre fra deg..har tenkt mye på dere, og det dere står midt oppe i..trist at ikke det var det dere håpet å høre..men vi krysser fingrene for at operasjonen går fint, heldigvis er dere i kyndige hender..lille gabriel er jo så vakker, en helt nydelig gutt..og hvordan går det med storesøstrene hans?..ha det godt enn så lenge, så snakkes vi snart igjen - stooor moaklem

frk.B sa...

Håper det i hvertfall føles godt å være hjemme nå i hvertfall. Han er helt nydelig!
Masse varme tanker!

Marias skriblerier sa...

For en nydelig liten plugg!! Krysser fingrene for deg og dine! :D

Lillan sa...

hei på deg:)
ønsker dere masse lykke til med operasjon over påske og at alt skal gå bra! Gabriel er nyydelig! helgeklem fra Lillan

Hjerterom sa...

Så skjønn Gabriel er!
Håper alt går bra til slutt,men det er er en del dere skal gjennom stakkars....
Sender gode tanker til dere :)
Skal krysse fingre og tær til dere...
Kos dere masse

Klemmer fra meg

Ida sa...

Hei hei vennen!
Åh, nå var det virkelig altfor lenge siden sist ! Har fulgt med - og har blitt skikkelig nervøs de siste dagene siden det tok så lang tid før jeg hørte noe fra dere igjen :) *hønemor*

Godt å høre at dere er hjemme igjen - selvom det var fryktelig trist å høre at Gabriel har ryggmargsbrokk - og ikke en tvilling - så føles det likevel bra at det er en såkalt mild utgave og at det er god prognose for lille skjønningen :)

Høres utrolig skummelt ut med operasjon - iallefall siden den er forbundet med endel komplikasjoner - håper håper håper av hele meg at den gir de aller beste resultater - jeg tenker som så at de ikke ville gjennomført denne operasjonen om det ikke var stor sannsynlighet for at Gabriel vil nytte godt av den og at komplikasjonene (som selvfølgelig KAN oppstå) er mindre enn hva sannsynligheten er for at de vil lykkes. Krysser iallefall alt jeg har som kan krysses!

Han er helt nydelig - de skjønne klærne! :) Har ikke spurt om det tidligere - men har kanskje sett det på bildene - men har du eller Ole noe utenlandske aner ? Syntes Gabriel har litt mørke trekk ! Helt heeeeerlig :)

Her hjemme går det fint! William vokser VIRKELIG! Han har til nå lagt på seg to kg - og har derfor kommet til 6 kg ! Hjelpes - tror han blir en monsterbaby! Han har heldigvis begynt å godta smokken - så jeg får litt 'fri' :-) Christoffer syntes det er supert å være storebror - så søskensjalusi merker vi ingenting til - det er verre med trassen! For en fant han kan være innimellom!

Hvordan har Alva og Tiril taklet hjemkosten ?

Gi alle sammen en klem fra fra meg - selvom de ikke vet hvem jeg er ! :-) Og gi deg selv en ekstra vamr og god klem fra meg.. leeenge!

Skikkelig godt å høre fra deg igjen! Stor klem fra Ida

Anka sa...

Jeg skal tenke masse på lillegutt og ønsker han alt vel med operasjonen. Tankene går selvfølgelig til dere også. Godt dere er to. Ta vare på hverndre alle sammen. Nydelige bilder av lillegutt forresten;) Klem fra meg.

Guttemamma sa...

For en tøff tid dere går gjennom...den lille gutten deres er aldeles skjønn, og jeg håper alt det beste for han og dere!! HIlsen fra Anette

Ida sa...

God morgen!

Kjempekoselig å logge på her idag -og komme til den koselige hilsenen fra deg :)

Det å komme hjem kan man bare ikke forberede seg på - omstendighetene for dere var jo litt spesiell med tanke på at dere var langt borte og en stund borte - i motsetning til jeg som var 15 minutters kjøretur vekke og bare borte en dag! Likevel gjør man seg jo opp forskjellige antydninger om hva som kommer til å skje når man kommer hjem igjen. Jeg har nok vært litt VEL superoptimist - og trodd at alt kom til å gå smertefritt. Det gjorde det jo ikke - og de to første ukene var en opp- og nedtur. Christoffer godtok fort at William var kommet for å bli - så han lot følelsene sine gå utover oss. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver - og dett emed avvisning er noe jeg har hørt fra flere tidligere. Det er jo egentlig forståelig - spesielt hos de aller minste - de forstår nok ikke situasjonen og vet ikke hvordan de skal takle følelsene som kommer - kanskje er ikke språket godt nok til å kunne fortelle/uttrykke heller - og da blir det deres naturlige reaksjon som kommer - godt når det er over - men det er kanskje lettere for mammaen å 'godta' dersom man vet at det er helt normalt og naturlig. Det er jo ikke mammaen sin feil - det er kanskje en epoke man MÅ igjennom.. enda så tøft det er når det står på!

Kjenner meg veldig igjen i det å bli stresset når de små hopper, spretter og henger rundt babyen. Stakkar William fikk ett realt spark i hodet en morgen - jeg kvapp jo selvsagt til.. og endte med å kjefte på Christoffer - da fikk han også plustelig' vondt' i øret - fikk utrolig dårlig samvittighet - og vi brukte litt tid på dette med å fortelle hvorfor man må være forsiktig med babyer osv. Heldigvis tåler babyene våre en del - vi tenker nok på dem som porselensdukker - såå.. mitt råd til deg er å la Alva få lov til å prøve seg litt frem - sørg for å gi STOR oppmerksomhet for god oppførsel og la henne slippe til mest mulig i forhold til stell osv. Hun har gjerne også en dukke - som du og henne kan 'leke' parrallelt med når du steller Gabriel osv. Bare hun ikke får for seg at hun skal amme dukken.. hihi.. kunne blitt ett litt spesielt syn ja ;-D Menmen.. regner med at dere gjør en fantastisk 'jobb' - jeg kan ikke sette meg inn i hvor tøff deres situasjon må være med 3 små (hvor gammel er eldste.. ? Eller bor ikke han/hun sammen med dere ?), samtidig som dere har Gabriel som ikke er frisk og uvitenheten og spenningen rundt det og frem til operasjonen. Dere er utrolig tapre og utrolig flinke til å håndtere alt og alle - jeg er iallefall utrolig imponert og fasinert over dere :)

Godt å høre at lille Gabriel vokser godt han også.. hihi.. noen glupske gutter vi har ja.. fnis :)

Du spurte om fargene i bildet - jeg bruker ett fantastisk enkelt redigerringsprogram som du laster ned gratis på picasa.com - det trengs ingen veiledning i å forstå hvordan man bruker det - så enkelt er det :-) Der får du iallefall den effekten - stilig, sant :-)

Nei, jeg får hive meg i dusjen - guttene er i svømmehallen - og etterpå skal vi alle sammen på akvariet! Deilig vær er det også - så kanskje jeg får meg en liten tur med William først!

'Prates' :-)

Mange store gode søndagsklemmer fra Ida

Camilla- casual living sa...

huff, må si dere er sterke. Prøver å sette meg litt inn i situasjonen deres ved å tenke hva jeg ville følt hvis det var Emma som skulle opereres (igjen) etter påske, og det er helt umulig for meg å se for meg ( barseltårene kommer bare med tanken). men oppi alt så er det jo veldig fint dere får så god oppfølging da. Og masse lykke til når den tid kommer.
Når det er sagt- så er han jo helt skjønn da. guri malla, den prinsen.

Stor klem fra meg
(var godt å høre fra deg igjen).

Black Feathers sa...

Håper at alt blir bra etter operasjonen. Men veldig godt å høre at han har en mildere verson av ryggmargs brokken.
Sender gode tanker til deg og den skjønne gutten ;)

ENGEL sa...

håper alt går bra og krysser fingrene for det!

Black Feathers sa...

Hei ;)
Hørtes koselig ut med venninne tur. Blir spennende å se hva du fant på bruktbutikken. Synes noen bruktbutikker er ganske så dyre men jeg vet om en skikkelig stor en og han som driver den er kjempe koselig. Han har en fin filosofi også: jo mer du kjøper jo billigere blir det ;D Han har utrolig masse. Storkoser meg når jeg går der.

Ha en riktig fin kveld ;) Klem

ARKinterior sa...

Hei og gratulerer med den nydelige Gabriel-gutten deres !
Så trist å høre at han ikke er helt frisk. Husk det er mange som tenker på dere i denne vanskelige tida, ønsker dere all mulig styrke og gode tanker.
klem fra almashus

h.espe sa...

Så skjønn liten gutt!! Utrolig leit å høre hva det lille nurket må gå igjennom. Men, dere blir jo godt fulgt opp, og nå for tiden er jo legene bare så utrolig flinke, så dette går nok fint....

Ha det godt til vi "snakkes" igjen!

Stor goklem fra Hildegunn

LIVS LYST sa...

Å lykke til med alt sammen da! Han er utrolig nydelig! Så mørk og fin :O)

Hilsen Ljo

LIVS LYST sa...

Tusen takk for koselig kommentar! Så bra da, at jeg kan være til litt inspirasjon her inne på min lille blogg! Min lille verden liksom :O)

Ha en kjempe fin kveld!
Og det skal sies at din side var en av de første jeg så og linket til!! Du hadde laget så utrolig mye fint syns jeg. Jeg så og så....

Hilsen Ljo :O)

Mina sa...

For en nydelig gutt! Herlighet:) Håper det går bra med operasjon.

Ang brødet så holder det seg ikke så veldig lenge, ca to dager. Men hvis man spiser det til frokost og lunch, så er det borte innen den tid, for det blir ikke så høyt siden det er uten gjær:)

God påske!

Klem fra Mina:)