søndag 5. februar 2012

Nytt putetrekk :-)

 Har vist dere disse stolene før,men nå har de fått nytt putetrekk for hundene her i huset fant ut at det var godt å tygge på pyntebåndet rundt sitteputa :-( Ikke så pent når det henger ned avbitte bånd slik,så inntil jeg finner noen nye bånd som kan passe på orginalputa så sydde jeg noen midlertidige trekk :-)

 Og slik ble de :-)

 Tykt stoff med mønster kjøpt på Stoff og stil :-)
Vil også vise dere noe gøy som jeg har prøvd meg på :-) Nemlig å hekle gulvtepper i revet stoff :-) Fikk ideen av kjæresten til broren til samboern :-) Hun og svigerbror har heklet to veldig fine tepper og jeg ble kjempeinspirert :-) Anbefaler å bruke heklenål (brukte str 7)  i stål,for jeg har knekt to bare på ett teppe... Dette teppe er ca 1m i diameter. Neste prosjekt blir teppe på stua :-) Stort firkantet :-)

Ønsker dere alle en flott søndag :-)

Ta vare på øyeblikkene :-)

Klemmer ifra Alven :-)

6 kommentarer:

Randi sa...

Flott fillerye i fine farger.
Har selv hekla tre filleryer som er i bruk på hytta vår. Ei av filleryene er rund. Brukte heklekrok nummer 9.
Er så fornøyd med resultatet at det garantert blir flere:)

Ballerina sa...

WOW, for en herlig blogg! Stolene ble kjempefine; elsker stoff og stil :)

Unknown sa...

Så utrolig FLOTT med heklede tepper!!
Den var bare superfin:)
Gøy og ha laget det selv ♥

Black Feathers sa...

Hei du ;)

Jeg syntes putene du laget trekk til ble flotte. Tøffe stoler forresten ;)

Kjempe morsomt med sånn gulvteppe hekling, det kunne jeg også godt tenkt meg å prøve meg på selv. Jeg vurderer veldig nå om jeg skal prøve å lære meg selv å hekle....? Vi får se om jeg får kommet meg i gang ;)

Ha en fin kveld ;)

h.espe sa...

Utrolig herlige stoler, og fint det ble med nytt trekk!

Ha en herlig, kreativ uke!

Klem fra Hildegunn

ELIN sa...

Blir nesten litt nostalisk inne hos deg jeg :) Så fine og koselige ting, og så er du så flink til å bytte ut og lage nytt! Klemmer fra Elin