fredag 23. januar 2015

Pjoning :-)


Nå har jeg pjonet votter til minstemann :-)  Og slik ble resultatet :-) har ikke brukt oppskrift denne gangen heller .-) men det ser ut til å gå greit alikevel :-)


Ble fornøyde både jeg og Gabriel  :-)


Pulsvarmere til eldstejenta :-)



Det som er fint med pulsvarmere er at er du varm på pulsen blir du varmere i hele kroppen :-) nesten magisk :-)


Minstejenta sine pulsvarmere :-) og hun fikk velge farge selv :-) grå lilla og offwhite :-)

 
Pjoneteknikken gjør at det holdes ekstra godt på varmen. Ble brukt i vikingtiden blant annet på lik linje med nålebinding :-) artig å ta i bruk gamle gode teknikker innen håndarbeid synes jeg :-)


Ønsker dere en flott helg og ny uke :-)

Ta vare på hverandre og øyeblikkene :-)

Mange klemmer ifra Alven :-)

4 kommentarer:

Taubanevegen sa...

Flotte votter og pulsvarmere. :) Fine fargekombinasjoner. Mamma har pjonet votter til meg og de to minste og det er både nydelige og kjempegode votter. Veldig glad i dem.
God helg! :)

Huldra sa...

Pjoning er så stilig synes jeg. Man ser jo det er vikingteknikk, og det er så tøft. Du er dyktig er du :)

Janne i Fagerlia sa...

Flotte ting du har pioner! Jeg har også lært denne teknikken, og synes det var kjekk og enkel måte å hekle på.

Elisabeth sa...

Så flink du er. Jeg er helt håpløs med strikkepinner og heklenål.

Veldig fin finish på ting som er laget med pjoning!

Fin blogg forresten, med med masse godt for øyet :)