tirsdag 11. november 2008

Julestrømper,hjerter,ny sofa og puter :-)

Da har jeg fått laget 2 av i alt fem julestrømper :-) Måtte ha A N på Alva sin siden mitt navn også begynner på A...og tenkte å lage en til lillegutt også...men er usikre på navnet...Er det forresten noen som har noen gode forslag? På listen står navnene : Teodor,Lavrans,Viljar,Samson,Thrym,Adrian,Sigurd....Eneste navnet av disse som samboern er med på er Teodor...Guttenavn er ikke enkelt...mye enklere med jentenavn synes jeg..for der er det så mange fine å velge mellom :-)
Synes disse ble enkle og fine :-) Kjøpte bokstavene på stoff og stil :-) Bare å stryke på :-)



Har laget noen flere såper også :-) Her er basen olivensåpebase :-) De lilla er med lavendel og de lyserosa er med flytende honning og ringblomst med appelsin,eple og honninglukt :-)

Har også laget noen mindre hjerter enn de forrige :-) Ble litt nettere og søtere disse enn de største Tilda hjertene :-)















Kjøpte dette herlige julestoffet på stoff og stil :-) Står god jul på mange forskjellige språk og bilde av mange fine engler :-) Har putene andre veien nå før jul for på baksiden er det trykk.ser det på neste bilde :-)







Har kjøpt meg skinnsofa!!?! Hadde aldri trodd at det kom inn i huset mitt....for elsker stoffsofaer :-) Har hatt ektorp sofa i 6-7 år nå :-) Men kjøpte altså skinnsofa nå av praktiske grunner :-) For med tre barn pluss en på vei..to hunder og en katt i huset så blir det fort møkkete... Og med skinn er det mye enklere å holde rent :-) Men den er faktisk god og myk å sitte i :-) Og fargen ikke så aller verst :-) Skulle egentlig ha en hvit en fra ikea,men ble fr lang ventetid for meg så ble skeidar sofa istede :-) Men er fornøyd :-) Ønsker dere alle en riktig god og ny uke :-) Og tusen takk for awardene jeg har fått :-) Legger inn innlegg om de så fort jeg har bestemt meg for hvem jeg skal gi de videre til :-)







15 kommentarer:

Bakketun sa...

Så kreativ du er. Både julestrømpene, hjertene og såpene var nydelige :) Teodor er et veldig fint navn, det er det gubben her i huset har valgt som gutte navn om vi en gang skal få en gutt :)

Ha en fin dag. Klem

Anna Lisa sa...

Så masse fint du har laga!! Flink du er!
Håpa det står bra til med deg og lille gutten din. Tenker på deg.
Navnevalg er aldri enkelt. Anbefala deg å kjike i ei navnebok, den kan du sikkert låne på biblioteket hvis du ikkje har ei frå før, eller sjå på nettet. Det er mange fine navn. Men er enig i at det er alltid lettare med jentenavn.
Håpa du finn ut av det.
Ha en fin dag.
Klem

Fru Fjeldhammer sa...

Så kreativ du er.. her var det mye fint!!
Teodor er jo et koslig navn da!!
klem

Ingunn sa...

Så utrolig flink du er!De julestrømpene var kjempe fine. Skulle gjerne ha hatt en sånn!;)

Klem Ingunn

Anonym sa...

Så utrolig mye flott du har laget da :o) Imponerende!! Teodor er et koselig navn - synes jeg da. Hvis du trenger inspirasjon kan jeg ellers foreslå hjemmesiden til Statistisk Sentralbyrå. Der er det en egen side som viser de mest populære navnene per år helt tilbake til 1800-tallet. Glimrende! :o)

Ønsker deg en finfin dag, og sender også masse gode ønsker om at lillegutt tross alt vil få det fint!

Bakketun sa...

Det ligger forresten en utfordring til deg i bloggen min ;)

Cecilie sa...

Hjerta dine var bare kjempefine. Må vel prøve å bruke symaskina mi litt før jul eg også.

Teodor er et fint navn, skikkeli kosenavn synest eg. Men Sigurd er også et fint navn på en liten prins.

Mitt hvite hus sa...

Så masse fint du har laget da. Skal ut på Stoff og stil en dag får tid, da skal jeg se etter de bostavene. Det julestoffet har jeg kjøpt også. S¨gjenstår det å se om jeg får tid å lage noe av det.O=)

Mange fine navbn dere har på listen. Det er ikke lett når en skal velge.Lykke til med navne valget=)
ha en fin dag0) Klem Kerstin

LYKKEBO sa...

De er flink du! Og så effektiv! Kjempe søte julestrømper! Ikke lett med guttenavn.. Vi hadde Adrian som en favoritt.. Syntes det er så fint.. Krysser alt som kan krysses for deg og lillegutt:)

God kveld til deg:)

moa sa...

hei,hei..
så kreativ du er - så masse fint,både julestrømpe,såper og hjerter..jeg er imponert!
teodor er jo et herlig navn..
hadde jeg skulle hatt flere gutter har jeg to favorittnavn jeg ville ha brukt, Noah og August..
det er ikke lett med navnvalg,nei..og kanskje er det litt lettere med jentenavn..
ha en fin dag,klem moa

Black Feathers sa...

Jøss, så masse du har fått laget. Likte veldig godt den julestrømpen og juleputen.
Gutte navn ja.... hva med :Sindre, Sander, Gisle, Tord, Robin... Tja det var de jeg kom på i farten. Ikke lett å finne navn, det er jo så utrolig mange å velge imellom. Ha en super dag ;)

Ida sa...

Sååå mye fint du har laget! Skal si du får ting gjort ! Kjempesøtt det stoffet til puten - tror nok jeg må prioritere en tur på stoff&stil jeg også :-)

Ha en kjempefin kveld!
Klem

by Siv sa...

så fantastisk mye fint du lager :) :) :)
Skikkelig imponert!!!
Trist å høre med din sønn, men det kunne jo vært så utrolig mye verre. Liker Teodor veldig godt. Et vennepar av oss har en liten gutt som heter Viljar, nå når jeg er vant til navnet syns jeg det er kjeeeempefint.
Lykke til videre med alt
*siv*

Gamlå sa...

Heisann

Så masse fint du har lager!! Skinnsofa det er tingen. Sitter idag med en rød stoff sofa og ANGRER meg ihel. Har tidigere hatt skinnsofa og vil så gjerne ha en tilbake.

Lyst å være med på gave dryss gå til bloggen min.

Helge klem fra Gamlå og Nemi

ENGEL sa...

flink du er!god helg og klæm!sorry lite kommentareri det siste,er travel;O