onsdag 21. april 2010

Ny mobilveske og tur til Riksen....

Hei :-) Vi var på riksen i går. For å finne ut av hva som er galt med skulder og nakken til Gabriel...da de i trondheim satte en diagnose, uten at det egentlig var noe "typisk" sprengel...Siden de var så usikre så ba jeg om at flere spesialister vurderte denne diagnosen..Gabriel var så tålmodig og flink :-) Stolt av han :-) Var mange leger som undersøkte han. Vi var der i nesten 5 timer...og han sov ikke hele dagen. Legene er enig i diagnosen hans nå...han har ryggmargsbrokk ,dette har jeg skrevet om før...og de er enige nå om at det i nakken og skulderen hans er noe som heter Sprengel deformity,en litt alvorlig grad av denne... også har han en mini skoliose i nakken...Om det blir operasjon av sprengel vet de ikke enda.. han utvikler seg heldigvis bra så langt :-) så da vil de vente..for all operasjon er jo en risiko..han har jo allerede vært igjennom en 7 timer lang komplisert operasjon av ryggmargsbrokket som 3 mnd gammel.. Vi har en sterk og god gutt :-) Så vi er heldige!!! blir mange år med ekstra bekymring..men ALT går :-) når man må.. Utrolig hvordan vi mennesker tilpasser oss det meste. Vi gleder oss hvertfall over at vi er så og si friske :-)

Laget en mobilveske til :-) Den første jeg laget ble solgt første dagen :-) Blir så glad av sånt :-) inspirerende for meg :-) Så i dag setter jeg meg på nytt foran symaskinen for å sy noe nytt :-)


Ønsker dere alle en super onsdag :-)


Klem

7 kommentarer:

sylvia sa...

hei kjære du.
vet så absolutt hva du gjennomgår,
det er så slitsomt,jeg blir slått ut dager etter vært på riksen,
de er flinke der,godt å få en diagnose,
man må bare ta en dag av gangen å vente å se når barnet vokser,mye kan skje til det bedre,å det er jo det vi håper på.
vi skal på riksen til høsten,er veldig spent,om 1,5år er hun utvokst.
ønsker dere alt godt vennen å håper det beste.
nydelig mobil veske du har laget.
klem fra sylvia

ELIN sa...

Så flott ny mobilveske du har laget. Imponert over at du får tid jeg :) Masse lykke til på Riksen i dag. Det kan ikke være moro for en liten gutt, ei heller for mor og far, men godt å vite han er i de beste hender. Søskenbarnet mitt fikk en gutt med ryggmargsbrokk. Det var litt komplisert, han er en av trillinger og fikk en tøff start, men det går bra med han :) Klemmer fra Elin

Magdalena sa...

synets dere er flinke og sterke...!
å reise i dissedager er ikke lett! har selv en niese som skulle på kontroll der i dag, på mandag øynet de luftrom noen timer mor +datter kastet seg på flyet, selv om det var en dag før... men når de kommer seg hjem, det vet vi ikke...

håper det går bra med lillegutt...!
og veldig søt mobilvekse..
klem,klem og lykk etil!

Black Feathers sa...

Så godt å høre at Gabriel er en sterk og god gutt ;) Flott med fler vurderinger av diagnosen og godt at dere nå har fått skikkelig svar. De er flinke inne på riksen ;)

Du er jammen men en sterk liten Alv du også ;) Tøft å måtte gå igjennom det dere har måttet gjort.

Stå på ;)
Kjempe søte mobilvesker du lager.

Stoor klem ;)

Guttemamma sa...

Dere er så positive og optimistiske,det er godt å lese. Stakkar liten,tøft med disse undersøkelsene ,lite søvn osv.
Masse lykke til!!
klemmer

GundaM sa...

HUff da, håper ting ordner seg og det fort. Slitsomt med slikt, men som du sier en tilpasser seg selv om det er litt urettferdig noen ganger...

Søt den mobilveska di, skulle hatt en slik her idag da mobilen min gikk i gulvet der ute i garasjen...travelt sjø ;)

Klem til deg og lillegull.) GundaM

h.espe sa...

Nok en flott mobilveske du har sydd her - så flink du er!!!

Uff, så leit hva lille gullet skal måtte gjennomgå - godt at han er en sterk og god gutt.. :o)

I morgen er det torsdag alt, og brått er det helg..;o) På lørdag drar jeg en liten tur til København - gleder meg masse!

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Klem fra Hildegunn